Wnoszenie skarg/wniosków
- Składanie skarg i wniosków jest jednym z fundamentalnych praw naszych Pacjentów;
- O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna;
- Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku, jeżeli działa w granicach prawa;
Wnioski/skargi można składać:
- Listownie na adres:
Szpital Tucholski Sp. z o. o.
ul. Nowodworskiego 14-18
89-500 Tuchola
- Mail-em na adres:
- Osobiście na ręce Prezesa Szpitala
( w szczególnych przypadkach wnioski/skargi może przyjmować osoba upoważniona przez Prezesa)
PREZES PRZYJMUJE SKARGI I WNIOSKI
we WTORKI w godz.:
- 9:00 – 9:30 w Izbie przyjęć dla wygody osób o ograniczonej sprawności ruchowej
- 9:30 – 11:00 w gabinecie Prezesa (budynek Administracji)
-
Przedmiotem skargi może być :
- naruszenie praw świadczeniobiorców w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych;
- zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników Szpitala;
- przewlekłe lub biurokratyczne załatwienie spraw;
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb naszych Pacjentów;
- Skargi i wnioski złożone bez podania imienia i nazwiska wnoszącego oraz jego adresu nie będą rozpatrywane;
- Pacjent wnosząc skargę pisemną winien dołączyć wszelką dostępną mu dokumentację medyczną związaną ze sprawą.
Rozpatrywanie skarg/wniosków
- Szpital prowadzi rejestr skarg i wniosków zgodnie z zasadami określonymi przez Prezesa.
- Po zarejestrowaniu skargi/wniosku Prezes Szpitala lub upoważniona przez niego osoba (pełnomocnik) określa sposób jej rozpatrzenia oraz - w razie potrzeby - ustala osobę wstępne odpowiedzialną za rozpatrzenie skargi/wniosku
-
W przypadku skarg dotyczących świadczeń zdrowotnych osobą przygotowującą wstępne rozpoznanie wniosku jest lekarz.
- Zgłoszone skargi i wnioski są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie jednego miesiąca od dnia złożenia lub wpłynięcia wniosku lub skargi.
Podstawa prawna: